-=-
Menu
Tabele
Partnerzy
Serwisy
Ostatnie nowiny
2007-02-02 Zakończenie rozgrywek
2006-10-25 Lista nagród
2006-10-23 Aktualizacja serwerow
2006-10-22 Aktualizacja do FEAR
2006-10-20 Niezdecydowane klany
2006-10-10 PIFPAF.pl sponsorem l ...
Ostatnie mecze
Informacje
FCL #1
IRC: #FCL
Zapisy: wyłączone
Transfery: tak
Limit graczy: 15
Klany gracza: włączone
Serwery gier

Artykuł: Konfig - Multiplayer
Dzi?ki uprzejmo?ci serwisu fear.gram.pl prezentujemy Wam artyku?, który pomo?e dobra? odpowiednie ustawienia do gry przez internet. Con wraz z Az3lito postanowi?o wyja?ni? kilka rzeczy dotycz?cych konfiguracji FEAR tym, którzy mog? mie? jakie? w?tpliwo?ci, ale nie tylko. Nie mo?emy si? tutaj za bardzo rozpisa?, bo w odró?nieniu od (przyk?adowo) gier na engine Quake'a, w FEAR nie ma mowy o ?adnych konfigach, które mo?na by by?o edytowa? spoza gry, makrach, skryptach itp. Ka?d? z opcji postaramy si? wam jednak maksymalnie przybli?y?, dodatkowo dopisuj?c swoje uwagi temat ka?dej z nich. Na pocz?tek wa?na wiadomo?? - w mutliplayerowej rozgrywce nie bierzemy pod uwag? wygl?du gry - ma to dla nas trzeciorz?dne znaczenie - najwa?niejsze s?: wysoka liczba FPS oraz maksymalna widoczno??.

Warto doda?, ?e wszystkie testy robione by?y na komputerach klasy A64 3000+, GF6600GT, 1GB RAM, a wi?c sprz?cie, jak na dzisiejsze czasy do?? przeci?tnym, tak?e wszystkie rady najlepiej pasowa? b?d? do konfigów o podobnej wydajno?ci.


img Display (Obraz)

img Resolution (Rozdzielczo??)

*Az3lito: Jedn? z rzeczy, które wynios?em z CS-a to niskie rozdzielczo?ci. Im ni?sz? ustawimy rozdzielczo??, tym wi?ksze stan? si? modele graczy, a co za tym idzie ?atwiej o heada. Dodatkowo zwi?kszy si? liczba FPS-ów. Czasami ludzie marudz?, ?e na niskich rozdzielczo?ciach ma?o co wida?... Jednak uwa?am, ?e wcale to nieprzeszkadza w takiej grze jak F.E.A.R. gdzie nie trzeba obj?? widokiem rozleg?ego terenu. Aktualnie gram na rozdzielczo?ci 640x480.

*con: Ja te? sk?aniam si? raczej ku niskim rozdzielczo?ciom, cho? w CS-a na szcz??cie gra?em tylko chwilowo,.jednak od zawsze podoba?o mi si?, gdy pikselki skaka?y mi po ekranie. Teraz dodatkowo mam je wyg?adzone przez hardware FFA z mojego LCD, dzi?ki czemu wszystko wygl?da naprawd? cukierkowo. Gram w rozdzielczo?ci 800x600, bo w ni?szej HUD jest zbyt du?y i za bardzo ogranicza pole widzenia.

img V sync (Synchronizacja pionowa)

*con: Zadaniem v-sync jest zrównywanie ilo?ci klatek do wybranej w danym momencie cz?stotliwo?ci od?wie?ania ekranu, co ma zapobiega? 'efektowi tearing', który wyst?puje gdy od?wie?anie mamy np. Na 60Hz, a klatki skacz? do 100+, co wi?kszo?ci z nas chyba jednak nie grozi.
*Az3lito: Nuff said.

img Gamma (Jaskrawo??)

*Az3lito: Co tu du?o mówi? gamm? ustawiamy tak aby nie by?o ani za ciemno ani za jasno, porostu musimy znale?? z?oty ?rodek.
*con: Wiadomo o co chodzi - jasno?? ekranu, czy jak kto woli - jaskrawo??. W jej dopasowaniu pomaga obrazek ko?o wiadomek opcji, który mówi nam jak mamy j? wyregulowa?, ?eby wszystko widzie? tak, jak zamierzyli autorzy gry. Jednak gamm? nale?y tak dopasowa?, ?eby nikt nie ukry? nam si? w ?adnym ciemnym k?cie - dlatego trzeba ustawi? j? troch? wy?ej nie wskazywa?by na to obrazek.

img Sound (D?wi?k)

img Sound effects (Efekty d?wi?kowe)

*con: Ta opcja nie wymaga d?ugiego opisu, trzeba j? ustawi? tak, ?eby?my wyra?nie s?yszeli wszystkie d?wi?ki wydawane przez przeciwników, które zdradz? nam ich pozycj?.
*Az3lito: ?wi?ta racja.

img Speech (Mowa)

*Az3lito: Speech du?o nam nie daje - po prostu s?yszymy g?o?niej kwestie wypowiedziane przez postacie np. ' Die motherfuckers' czy ' What a mess' .
*con: Odpowiada za g?o?no?? kwestii wypowiadanych przez postaci w grze. Trzeba ustawi? na tyle cicho, ?eby nie przeszkadza?y nam w s?yszeniu opisanych powy?ej sound effects.

img Music(Muzyka)

*con: Wy??czona. Tylko przeszkadza.
*Az3lito: Temat wyczerpany…

img Enable HW mixing (Mixowanie sprz?towe)

*Az3lito: Ta opcja pozwala na uzyskanie lepszych bardziej naturalnych i przestrzennych d?wi?ków. Czasami na niektórych mapach opcja to powoduje pewne problemu z d?wi?kiem lub jego zupe?ny brak.
*con: Jak wy?ej. Ja proponowa?bym w??czenie tej opcji, bo pozwala na lepsze pozycjonowanie d?wi?ku i zdejmuje troch? obci??enia z procesora. Przy ewentualnym wyst?pieniu do?? cz?sto przytrafiaj?cego si? problemu z brakuj?cymi d?wi?kami polecam HW mixing wy??czy? i w??czy? z powrotem - najcz??ciej pomaga.

img Enable EAX 2.0 (EAX 2.0)

*con: EAX jest systemem technik pog?osu symuluj?cych d?wi?k zale?nie od pomieszczenia w jakim si? znajdujemy. B?dzie to wi?c przede wszystkim echo i tym podobne efekty. Ja t? opcj? wy??czy?em, bo wp?ywa na wydajno?? gry (minimalnie, ale jednak), a w niczym nie pomaga.
*Az3lito: I znowu nic do powiedzenia :0

img Enable EAX Advanced HD (HD EAX)
*Az3lito: Grubo.
*con: Srogo.

img Performance (Szybko?? dzia?ania)

Advanced computer options (Zaawansowane opcje komputera)

Physics (Fizyka)

img Single Payer Physics (Fizyka gry jednoosobowej)
*con: Jak sama nazwa wskazuje, opcja dotyczy fizyki gry jednoosobowej, co zupe?nie nas nie obchodzi.
*Az3lito: Daruj? sobie… dalsze komentarze

img Multiplayer Physics (Fizyka gry wieloosobowej)
*Az3lito: Opcja pozwala na ustawienie intensywno?ci i ilo?ci lataj?cych obiektów typu pud?a i inne pierdo?y w trybie multpayer. W sumie takie co? nie przyda si? nam na nic - minimum!
*con: Spadanie, poruszanie sie obiektów, upadanie cia? i tym podobne bzdety - minimum.

Sound (D?wi?ki)

img Max Software Sounds (Max. d?wi?k sprz?towy)

*con: Z opisu w polskiej wersji wynika co? zupe?nie innego ni? z opisu wersji angielskiej. Ja to rozumiem, jako maksymaln? ilo?? d?wi?ków nie wspieranych przez HW mixing naszej karty d?wi?kowej, wi?c obci??aj?cych procesor.
*Az3lito: Hmmm zostaje jednak przy teorii cona

Effects (Efekty)

img Particle Bouncing (Odbijaj?ce si? cz?stki)

*Az3lito: Opcja to odpowiada g?ownie za iskry pojawiaj?ce si? po trafieniu w metalowy przedmiot - ma?o przydatna opcja mo?na ja wy??czy?.
*con: Odbijanie si? cz?steczek - chodzi o m.in. iskry odbijaj?ce si? od ziemi - minimum.

img Shell Casings (?uski)
*con: S? to po prostu ?uski wypluwane przez nasz? bro?, które zupe?nie do niczego sie nie przydaj?. Wy??czamy.
*Az3lito: Taaa do niczego..

img Worlds Detail (Szczegó?owo?? ?wiata)

*Az3lito: Wy?sze warto?ci powoduj? wzrost ilo?ci nikomu nie w trybie multi niepotrzebnych typu: telefony, dzbanki etc. Mo?na ?mia?o ustawi? na minimum zwi?kszy to ilo?? FPS’ów jak i widoczno??.
*con: Detale na mapie. Podwy?szenie tej opcji dodaje do gry du?o niepotrzebnych, walaj?cych si? po mapach przedmiotów, które nijak nie wp?ywaj? na rozgrywk?, a jedynie spowalniaj? dzia?anie gry.

img Corpse Detail (Liczba zw?ok)

*con: Liczba cia?, które zostaj? po ?mierci. Z moich obserwacji wynika, ?e zmienianie tej opcji nie wp?ywa w ?aden sposób na d?ugo?? pozostawania cia?a w grze po ?mierci gracza, wi?c ustawienie jej na high obci??y co najwy?ej nasz procesor, a w niczym nie pomo?e.
*Az3lito: Po co to komu…...

Advanced video options(Zaawansowane opcje grafiki)

Effects (Efekty)

img Effects Detail (Szczegó?owo?? efektów)

*Az3lito: Opcja ta odpowiada za ró?norakie dziury w ?cianach, kurz, wybuchy i tym podobne rzeczy. Zalecam ustawi? ta opcja na minimalna warto??, znacznie zwi?kszy to nasz? widoczno??.
*con: Wy??czenie tej opcji sprawia, ?e niektóre efekty wygl?daj? troch? kijowo (np. po wybuchu beczki nie ma ?adnych ?ladów w postaci lataj?cych od?amków metalu), ale znacznie poprawia widoczno?? i dlatego warto z niej zrezygnowa?.

img Model Decals (Detale modeli)

*con: Je?li w??czymy t? opcj? na cia?ach b?d? pojawia?y si? znaki po kulach na ciele naszym i przeciwników,które s? praktycznie niezauwa?alne w ferworze walki i do tego w ?aden sposób nieprzydatne.
*Az3lito: Ma?o przydatna opcja.

img Water Resolution (Rozdzielczo?? wody)

*Az3lito: Taaa, widzia? kto? kiedy? wod? w multi? Ja nie, róbta z tym, co chceta.
*con: j.w.

img Reflections and Displays (Odbicia i wy?wietlacze)

*con: Rozdzielczo??i odbi? i ekranów pokazuj?cych obraz z kamer. Czy kto? tego u?ywa, lub patrzy w swoje odbicie wypowiadaj?c 'lustereczko powiedz przecie (...)' podczas rozgrywki wieloosobowej? W?tpliwe, chocia? bior?c pod uwag? dzisiejsze 'trendy' - nie niemo?liwe.
*Az3lito: No chyba, ?e kto? lubi podgl?da? przez kamerki :P

img Volumetric Lights (O?wietlenie obj?to?ciowe)

*con: Technika pozwalaj?ca na wy?wietlanie snopów ?wiat?a, zanikaj?cych po przebyciu dlu?szej odleg?o?ci lub/i rozpraszanych przez napotkane przez nie obiekty, takie jak cz?steczki kurzu w powietrzu i inne. Upi?ksza gr?, ale w niczym nie pomaga, wi?c wy??czamy.
*Az3lito: Opcja w ogóle nierzydatna, tylko dla high-endowych maszyn.

img Volumetric Light Density (G?sto?? o?wietlenia obj?to?ciowego)

*con: Opcja ta odpowiada za g?sto?? efektów powy?szej opcji (Volumetric Lights).
*Az3lito: Jak wy?ej.

Graphics (Grafika)

img FSAA

*con: W sumie wiadoma sprawa, ale warto opisa?, bo niektórzy mog? nie wiedzie?. Jest to wyg?adzanie kraw?dzi obiektów w grze, dzi?ki czemu wszystko wydaje si? ?adniejsze i bardziej op?ywowe. Opcja ta ma jednak du?y wp?yw na ilo?? wy?wietlanych klatek, wi?c poleca?bym zostawi? j? wy??czon?.
*Az3lito: zbytnio z?era FPSy - wy?aczy?.

img Light Detail (Szczegó?owo?? o?wietlenia)

*con: Ilo?? ?wiate? na mapie. W niczym to nie pomaga (nie, nie b?dzie ja?niej w k?tach), a obci??a tylko niepotrzebnie nasz komputer, wi?c wybieramy low.
*Az3lito: indeed.

img Enable Shadow (W??cz cienie)

*Az3lito: Opcja zdecydowanie przydatna! Pozwala na dostrze?enie przeciwnika za nim pojawi si? w naszym polu widzenia. Nie ma bata... Opcja ustawiamy na w??czon?.
*con: Cienie s? wed?ug mnie bardzo wa?nym elementem FEAR. Bardzo cz?sto zdradz? nam pozycj? przeciwnika, który jeszcze mo?e znajdowa? si? za rogiem, lub zeskakuje na nas z góry i pada na niego ?wiat?o. Mimo tego, ?e s? bardzo du?ym obci??eniem dla naszego sprz?tu, polecam je w??czy?.

img Shadow Detail (Szczegó?owo?? cieni)

*Az3lito: Szczegó?owo?? cieni. Je?eli chcemy widzie? cienie innych graczy musimy ustawi? ta opcje na medium. Nie radz? ustawia? tej opcji na wy?sze warto?ci - spowoduje to znaczny spadek FPS'ów.
*con: Tak jak wy?ej. Aby cienie postaci si? pokazywa?y nale?y opcj? ustawi? przynajmniej na medium.

img Soft Shadows (Wyg?adzone cienie)

*con: a opcja odpowiada za zmi?kczanie kraw?dzi cieni, a?eby wygl?da?y one bardziej naturalnie. Tylko dla highendowych kart i dla osób, które lubi? tzw. eye-candy.
*Az3lito: Strasznie z?era FPS'y, polecam wy?aczy?.

img Texture Filtering (Filtorowanie tekstur)

*con: Ta opcja odpowiada za jako?? filtrowania tekstur. W kolejno?ci od najs?abszej jako?ciowo do najwy?szej wygl?da to nast?puj?co: blinear ] trilinear ] anizotropic 2x ] 4x ] 8x ] 16x. Trilinear wygl?da troch? lepiej od bilinear i nie ma praktycznie ?adnego wp?ywu na ilo?? FPS-ów wy?wietlanych przez gr?, chyba ?e mówimy o jakich? bardzo startych kartach graficznych (którym w FEAR ju? i tak nic nie pomo?e). Anizotropic wygl?da oczywi?cie najlepiej, ale w zale?no?ci od wybranego wariantu mo?e mie? spory wp?yw na wydajno??.
*Az3lito: S?dz?, ?e trilinear bedzie optymaln? warto?ci?.

img Texture Resolution (Rozdzielczo?? tekstur)

*Az3lito: Nazwa mówi sama za siebie. Wy?sze ustawienia powoduj? zwi?kszenie rozdzielczo?ci tekstur, co za tym idzie ?rodowisko jest ?adniejsze jednak cierpi? na tym FPS-y. Zalecam ustawi? na minimum lub medium.
*con: Ja osobi??ie gram na medium, bo ni?szej rozdzielczo?ci nie mog? ?cierpie?. Opcja ta nie ma zbyt du?ego wp?ywu na liczb? klatek wy?wietlanych przez nasz? karte graficzn?.

img Videos (Filmy)

*Az3lito: 'Okre?la rozdzielczo?? i liczb? wykorzystanych filmów' - Taaa filmy w grze robione s? na silniku gry, wi?c WTF? - Tak na wszelki wypadek ustawiamy na minimum
*con: Z tego co wiem ta opcja odnosi si? g?ównie do single-playera, wi?c nas zupe?nie nie interesuje - idziemy dalej.

img Pixel Doubling (Podwajanie pikseli)

*Az3lito: Dziwna sprawa z t? opcja… Zmniejsza ona dwa razy rozdzielczo??, co powoduje tzw. Pikseloze… By?a by ca?kiem dobrze gdyby piksele nie utrudnia?y strzelania na daleki dystans. Radz? wy??czy? t? opcje.
*con: Mo?e doda? ca?kiem sporo FPS-ów, jednak jak wy?ej napisa? Az3lito, mocno utrudnia strzelanie na dalekie dystanse, tak?e radzi?bym wy??czy?.

img DX8 Shaders (Cieniowanie pikseli DX8)

*con: Opcja w??czona nakazuje karcie korzysta? z shaderów w wersji DX8, nawet gdy karta oferuje ich obs?ug? w wersji 9. Mo?e to rzeczywi?cie pomóc w przypadku kart, które nie radz? sobie z obs?ug? wy?szej wersji shaderów (np. seria GeForce'ówFX). Na nowszych kartach polecam opcj? wy??czy?, bo z moich obserwacji wynika, ?e dodatkowych FPS-ów nam ona wtedy na pewno nie doda, wr?cz przeciwnie. W??czenie tej opcji poza tym zupe?nie zmienia wygl?d niektórych 'efektów specjalnych' zastosowanych w grze, np. wy??cza ca?kowicie za?amania powietrza po wystrzale z plasma guna i powstaj?ce po wybuchach b?ble
*Az3lito: Na lepszych kartach lepiej ustawi? t? opcje na off.

img Screen Resolution (Rozdzielczo?? ekrenu)

*Az3lito: Zapraszam do punktu pierwszego, czyli 'Rozdzielczo??'.
*con: Nie mam nic do dodania...

img Shaders (Cieniowanie pikseli)

*con: Ta opcja odpowiada za jako?? shaderów/cieniowana pikseli, o których pisa?em powy?ej. Najlepiej pozostawi? j? na minimum.
*Az3lito: That's right! Minimum.

Chocia? poradnik ten dotyczy? wyciskania z gry wszystkiego, co mo?liwe pod wzgl?dem FPS-ów oraz widoczno?ci nale?y pami?ta?, aby nie przesadza? z wszystkimi ustawieniami - pr?dzej czy pó?niej dana grafika mo?e si? znudzi?. Mamy nadziej?, ?e poradnik si? podoba?, wkrótce kolejne cz??ci!
Komentarze

Jeszcze brak komentarzy.

Nowy komentarz
Musisz być zarejestrowany/zalogowany, żeby cokolwiek dodać. Rejestracja
^^^
0.07
fajne samochody | controlwebs.pl