|
Strzelamy w mapy! | 2008-03-28 20:08 | MaGik.BIZ |
| |
| | |
|
Wszystkie uprawnienia zostały już mi nadane, dlatego czas na pierwsze ruchy na scenie czwartej już części wstrząsów.
Na chwilę obecną mam do Was wszystkich prośbę o podanie swoich propozycji map. W niedzielę zostanie uruchomiona sonda na okres 7 dni, w której będziecie mogli oddawać swoje głosy. Po publicznym ogłoszeniu wyników nastąpi aktualizacja regulaminu i zostaną otwarte zapisy do ligi.
Wszelkie pytania oraz sugestie można kierować do mnie na kanale #PLQ4 w sieci QNet, a także bezpośrednio na magik@planetquake.pl |
|
|
|
| |
| | |
|
Kilka osób do mnie już klikało w sprawie drabinki która jest rzekomo nieaktualizowana, więc może wyjaśnie coś:) Ta drabinka w poprzednim newsie w formacie jpg była tylko po to byście zobaczyli jak będą rozgrywki wyglądać i jak gracze będą rozmieszczani po kolejnych rundach.
Zawsze aktualna drabinka znajduje się na podstronie z playoffami, linka znajdziemy w menu "Tabele" lub klikając tutaj. |
|
|
|
Playoffy czas zacząć. | 2006-03-31 22:23 | urbasek |
| |
| | |
|
Rozgrywki grupowe zakończone. Jak widać kilka osób się wycofało z ligi. Gracze którzy nie rozegrali żadnego meczu po prostu zostali usunięci z grupy (dlatego niektóre grupy zostały nieco okrojone mimo, że na początku ligi każda liczyła 8 osób), natomiast w przypadku graczy, którzy mieli już na swoim koncie rozegrane mecze wpisywałem w/o w pozostałych meczach stąd niektórzy mają sporo pkt na minusie.
Do dalszej fazy rozgrywek awansowało 16 graczy:
Assasin, Cs3, dave, deral, kazmi, kertal, matr0x_pl, mhr, Nexilis, ortho, pogo, rav, rutt, szaman, urbasek, Vista.
(kolejność alfabetyczna)
Jak wiecie teraz będą toczyć walkę na drabince podwójnej eleminacji, którą możemy zobaczyć poniżej.
-DRABINKA-
Teraz chciałbym przypomnieć i przybliżyć zasady jakie będą nas obowiązywać.
Na drabince gramy systemem best of 5 czyli do 3 wygranych map. Gracze wybierają mapy na zmiane, przy wyniku 2:0 trzecią mapę wybiera gracz, który aktualnie przegrywa.
Każda runda trwa tydzień. Mecze umawiamy do niedzieli uprzedzającej daną rundę. Nie ma już możliwości takiej dowolności gry jaka panowała w rozgrywkach grupowych. Terminy podajemy adminom ligi. Jeśli termin nie zostanie ustalony, admini sami go wyznaczają.
Pierwsza runda rozpoczyna się już teraz w poniedziałek to jest 3 kwietnia i kończy się 9 kwietnia. Z uwagi na to, że jest trochę mało czasu na umówienie daty pierwszego meczu, wyjątkowo w pierwszej rundzie na terminy będe czekał do wtorku (4 kwiecień).
Przypominam również, że teraz obowiązuje nas Quake4 1.1 Patch i najnowsza wersja moda Q4MAX v0.73.
|
|
|
|
Update Serwerów | 2006-03-30 16:46 | urbasek |
| |
| | |
|
Jak wiecie pojawiła się finalna wersja patcha 1.1, a wraz z nią nowe wersje modów Q4MAX v0.73 i X-Battle v0.21b. Pisałem kiedyś przed startem ligi, że jeśli nastąpi taka sytuacja w czasie trwania rozgrywek to nowe wersje modów staną się obowiązującymi. Tak też również się stanie teraz.
Narazie zaktualizowałem serwer TDM i jeden z serwerów duelowych. Z uwagi, że pozostały ostatnie 2 dni na rozgrywanie meczy w PLD w ramach rozgrywek grupowych zostawiłem jeszcze jeden serwer na starej wersji żeby gracze mieli jeszcze możliwość gry po starych zasadach. Jednak od dziś na meczach w PLQ4 TDM obowiązuje już nowy patch i mod, podobnie będzie w lidze duelowej od momentu zakończenia rozgrywek grupowych czyli jutro.
Serwery na nowym patchu 1.1 i nowych wersjach modów:
NAZWA: PLQ4 - Polska Liga Quake4 TDM - #plq4 - [X-Battle 0.21b]
ADRES: 212.203.134.108:28004
NAZWA: PLQ4 - Polska Liga Quake4 1on1 #2 - #plq4 - [Q4MAX 0.73]
ADRES: 212.203.134.112:28006
Serwer bez nowego patcha i na starej wersji moda:
NAZWA: PLQ4 - Polska Liga Quake4 1on1 #1 - #plq4 - [Q4MAX 0.72]
ADRES: 212.203.134.109:28010
Przypominam, że ten drugi serwer duelowy również zostanie zaktualizowany, ale dopiero jutro po zakończeniu rozgrywek grupowych w PLQ4 1on1.
|
|
|
|
Oj terminy terminy gonia nas.. | 2006-03-23 17:26 | urbasek |
| |
| | |
|
CZYTAJ!!!
Od dzisiaj zostało dokładnie tydzień czasu na rozegranie swoich meczy w grupach. Na początku ligi dałem Wam dużą swobode na rozgrywanie meczy, mogliscie grac z kim chcieliscie i kiedy chcieliscie. Jednak czas sie konczy... a co niektorzy sa bardzo daleko od mety, ba, od półmetku. Czas sie skonczy, ja wpisuje w/o obustronne i w tym momencie stado niewinnych owieczek rzuci sie na mnie oto ze jestem mało fajny, ze ktos probowal sie z kims kontaktowac ale on nie chcial grac bla bla bla, a ja nie mam zamiaru robic dochodzeniu w kwestii 100 takich przypadkow w lidze. Nie bedzie to mile ani dla mnie ani dla Was. Zrobimy wiec inaczej...
Jutro wyznaczam sam terminy na wszystkie nierozegrane mecze, terminy zostana wyznaczone na przyszly tydzien czyli od poniedzialku do czwartku w roznych godzinach tak zeby byly gora 2 mecze jednoczesnie.
W tym momencie bedzie obowiazywac prosta zasada:
1. Pojawiaja sie obydwaj gracze w wyznaczonym terminie, rozegraja mecz i wszystko fajnie...
2. Pojawi sie tylko jeden z graczy, wtedy otrzymuje w/o na swoja korzyść.
3. Zaden z graczy nie pojawi sie, w/o obustronny :(
Oczywiscie jesli gracze miedzy soba sie dogadaja i wczesniej mnie o tym powiadomia, zagraja w termie jaki sobie ustalili. Jestem zmuszony do takiej decyzji, bo nie mam czasu i ochoty na wysluchiwanie zażaleń na gg/ircu, że enemy nie chcial grac mimo ze sie probowalo z nim skontatkowac od miesiaca (czasem bajeczki fajnie jest posluchac, ale nie w tym przypadku). Tak wiec, umawiajcie sie szybko na mecze z enemy, bądź czekajcie na wyznaczone przeze mnie terminy i bójcie się!
P.S. Chce wyprowadzic niektorych ludzi z błędu, ktorzy mysla ze jak rozegrali np. 4 mecze i maja 12pkt to juz maja awans w rekawie, otoz nie, moze zarobic 2x w/o w dwoch nierozegranych meczach i -6pkt.
|
|
|
|
| |
| | |
|
Mam nadzieje, że zdajecie sobie sprawe z tego, że zostało zaledwie 9 dni czasu na rozegranie wszystkich swoich meczy w grupie. Z tego co widze, niektórzy mają po 1-2 mecze dopiero rozegrane, doceniam ich ambicje i to że chcą zagrać 6 meczy w ciągu kilku dni, ale niech wiedzą, że z dniem 30 marca w miejsce nierozegranych meczy zostaną wpisane w/o i ujemne punkty. Tak więc radze sprężyć się troche z rozgrywaniem meczy.
|
|
|
|
Terminy, zasady... | 2006-03-05 20:35 | urbasek |
| |
| | |
|
W lidze duelowej będą obowiązywać nieco inne zasady niż w TDM jeśli chodzi o rozgrywanie meczy. Istnieje dowolność jeśli chodzi o kolejność rozgrywania meczy.
Każdy musi do 30 marca rozegrać wszystkie mecze w grupie, jednak nie wolno zwlekać z wszystkimi meczami na ostatnią chwilę, każdy minimalnie musi rozgrywać jeden mecz na 5 dni. Jeśli ktoś nie będzie tego się trzymał organizatorzy sami zaczną wyznaczać terminy danej osobie.
Ze względu na dużą ilość meczy w fazie grupowej, na każdym meczu nie będzie mógł być sędzia. W takim wypadku, jeśli zdecydujecie się grać bez admina każdy obowiązkowo na serwerze daje przed nickiem tag "PLD", żeby nie było później niedomówień. Następnie należy wysłać screeny na maila plq4@planetquake.pl. Jeśli te warunki nie zostaną spełnione mecz nie będzie ważny. Oczywiście każdy ma obowiązek nagrywać demka.
Myślę, że najważniejsze sprawy poruszyłem. Reszte spraw jak na przykład zasady przy wyborze map itd. znajdziecie w regulaminie.
Życzę wszystkim powodzenie i dobrej zabawy!:) |
|
|
|
Losowanie grup | 2006-03-05 14:08 | urbasek |
| |
| | |
|
Dzisiaj, zgodnie z zapowiedzią na ircu na kanale #plq4 o godzinie 20:00 odbędzie się losowanie grup. Opisze teraz może jak będzie wyglądać samo losowanie.
Gracze zostali podzieleni na 2 koszyki. W 1 koszyku znaduje się 8 zawodników którzy według naszego zdania powinni być rozłożeni w różnych grupach, po dwóch w każdej. W tej ósemce wytypowaliśmy następujące osoby:
av3k
dave
kar
mess
Nexilis
ortho
pogo
szaman
Reszta graczy znajduje się w 2 koszyku czyli: Assasin, baal, c-load, Cs3, deral, DreamCatcher, drXz0r, Grumx, juby, kazmi, kertal, mareck1, matr0x_pl, mhr, mtheus, myc|g4, NestoR-, PYRO, rav, rutt, scar, urbasek, Vista, yeahbunny, zoom.
Na kanale bot będzie losował po kolei dla każdego grupę, będziemy losować w kolejności alfabetycznej przy czym najpierw graczy z pierwszego koszyka, a dopiero później z drugiego. Będą 4 grupy w których maksymalnie może być 8 osób, gdy któraś z grup sie zapełni bot będzie losował tylko dla grup w których są jeszcze wolne miejsca.
Po losowaniu grup pojawi się news z opisem systemu rozgrywek na całą ligę, jakie zasady i terminy będą obowiązywać graczy biorących udział w lidze.
|
|
|
|
Serwery, mody, ustawienia... | 2006-03-04 09:26 | urbasek |
| |
| | |
|
MODY I USTAWIENIA
Kilka słów na temat modów i ustawień serwerów, które będą obowiązywać w lidze.
W lidze duelowej będziemy grali na modzie Q4MAX 0.72 oraz przy następujących ustawieniach na serwerze:
GameType: Duel
TimeLimit: 15
FragLimit: 0
Natomiast w lidze TDM obowiązywać będzie mod X-Battle v0.20. Istotnym elementem jest tutaj również config. Wybraliśmy ustawienia które obowiązują w ClanBase z małą zmianą dotycząca stairjumpów. Uznaliśmy, że stairjumpy powinny być włączone, w nowym patchu q4 1.1 również są włączone więc chyba warto już sie przyzwyczajać do nich tymbardziej, że w niektórych ligach też już to obowiązuje jak np. w kuh3lidze. Ostatecznie ustawienia serwera wyglądają:
GameType: Team DM
TimeLimit: 20
FragLimit: 0
pm_stairJumps "1"
si_teamdamage "0"
pm_smoothBoxJumps "0"
g_maxRespawnTime "5"
g_altMinRespawnLimit "0"
g_fastWeaponSwitch "0"
g_spawnType "0"
si_teamDamage "0"
si_freemodels "1"
Ustawienia te są ustawione jako domyślne na serwerach ligowych, lecz gdyby doszło do spotkania na innym serwerze bądź jakimś cudem zostały zmienione to można łatwo je uzyskać po zavotowaniu na serwerze:
callvote setconfig cb
callvote stairjumps 1.
Liga będzie trwać około 2 miesięcy. W tym czasie mogą się pojawić nowe wersje powyższych modów, a co za tym idzie aktualizacja większości serwerów o nową wersje. Dlategoteż w trakcie trwania ligi mogą nastąpić zmiany w tej kwestii.
SERWERY LIGOWE
TDM:
NAZWA: PLQ4 - Polska Liga Quake4 TDM - #plq4 - [X-Battle 0.20]
ADRES: Offline
(serwer jeszcze jest wyłączony, adres pojawi sie po jego uruchomieniu)
W ciągu tygodnia będzie rozgrywanych zaledwie kilka meczy TDM, tak więc myślę, że jeden serwer w zupełności wystarczy. Jeśli nastąpi taka sytuacja, że będą 2 mecze o tej samej porze możemy również skorzystać dzięki uprzejmości Astera z ich publicznego serwera (otrzymaliśmy pozwolenie oraz hasło referee):
NAZWA: ASTER Public X-Battle 0.12a
ADRES: 194.187.43.246:28005
(Serwer na chwile obecną posiada jeszcze starą wersje xbm, ale w poniedziałek zostanie zaktualizowany do wersji 0.20.)
1on1:
NAZWA: PLQ4 - Polska Liga Quake4 1on1 #1 - #plq4 - [Q4MAX 0.72]
ADRES: 212.203.134.109:28010
NAZWA: PLQ4 - Polska Liga Quake4 1on1 #2 - #plq4 - [Q4MAX 0.72]
ADRES: 212.203.134.112:28006
NAZWA: ASTER Public 1v1 Q4MAX 0.72
ADRES: 194.187.43.246:28004
Na wszystkich serwerach będzie ustawione hasło: "plq4". W przypadku serwera TDM hasło te będzie ustawiane tylko na godziny kiedy zostały ustalone terminy meczy ligowych. W przypadku serwerów ligowych hasła będą obowiązywać przez cały czas, jednak prosze o nie korzystanie z serwerów do innych celów jak rozgrywanie meczy ligowych. Serwery mają być dostępne o każdej porze dla graczy biorących udział w lidze 1on1.
Oczywiście istnieje możliwość rozgrywania meczy na innych serwerach, warunkiem jest jednak zgoda obu stron jak i zachowanie zasad obowiązujących w lidze czyli odpowiedni mod i ustawienia serwera.
Korzystając z okazji chciałem przypomnieć o punkcie regulaminu, który dotyczy zarówno ligi TDM jak i 1on1:
8. Ze względu na coraz większą popularność teamspeaka i innych komunikatorów głosowych na serwerze oprócz graczy biorących udział w meczu nie moze być nikogo oprócz sędziego lub komentatora radia.
|
|
|
|
Zapisy dobiegaja końca... | 2006-03-02 12:39 | urbasek |
| |
| | |
|
Przypominam, że jutro mija ostateczny termin na odpowiedź na zaproszenia, wystawienie reprezentantów klanów oraz rejestracje kont przez osoby które wezmą udział w lidze (po rejestracji należy aktywować konto poprzez link umieszczony w mailu, który otrzymamy po rejestracji). Wszyscy którzy "poprawnie" się zarejestrowali i ich udział w lidze duelowej został podtwierdzony przez adminów są na liście w dziale "Gracze". Jeśli kogoś na tej liście nie ma, a zapisywał się do ligi proszeni są o kontakt z organizatorami w celu wyjaśnienia problemu.
|
|
|
|
| Ranking | |
| | |
|
| 1. | 8 | 2. | 8 | 3. | 7 | 4. | -6 | 4. | -6 | 6. | -7 | 7. | -8 |
|
| 1. | 12 | 2. | 10 | 3. | 4 | 4. | 4 | 5. | -8 | 6. | -10 | 6. | -10 |
|
| 1. | 10 | 2. | 6 | 3. | 6 | 4. | 6 | 5. | 2 | 6. | -4 | 7. | -12 |
|
| |
| | |
| Aktualnie na stronie | |
| | |
| Goście: 4 (47) Zarejestrowani: 0 (0)
| |
| | |
|