| Menu | |
| | |
|
» » » »
»
»
»
» » »
»
»
»
»
| |
| | |
| Serwisy | |
| | |
| Quake2: » » » » » » » » » » » » Quake4: » » » Quake Live: » » FEAR Combat: » » » Warsow: »
|
|
| | |
| Linki | |
| | |
| » » » » » » » » » »
|
|
| | |
|
|
|
| Informacje | |
| | |
| PLQ2 TDM Insta #5 IRC: #PLQ2 Zapisy: wyłączone Transfery: tak Limit graczy: 15 Klany gracza: wyłączone
| |
| | |
|
| |
| | |
|
1. Wstêp:
1.1 Jest to liga przeznaczona dla wszystkich polskich klanów oraz graczy, którzy graj± w Polsce.
1.2 Celem tej ligi/pucharu jest wy³onienie najlepszego teamu Polskiej sceny.
1.3 Wszelkie przejawy niesubordynacji bêd± surowo karane
1.4Wyra¿amy przyzwolenie na tworzenie zespo³ów sk³adaj±cych siê z graczy graj±cych na co dzieñ w ró¿nych klanach (tdm). Obowi±zuje zasada u¿ywania nicka, z którym dany gracz jest kojarzony na co dzieñ.
1.5Organizatorzy zastrzegaj± sobie mo¿liwo¶æ wprowadzania korekt do regulaminu.
2. Liga
2.1 Liga sk³adaæ siê bêdzie z 2 etapów : rozgrywki grupowe oraz playoffy (zasada drabinki wb i lb)
2.2. Klany zostan± podzielone dwie grupy w drodze losowania
2.3 System rozgrywek 1 etapu: Ka¿dy z Ka¿dym
2.4 Mecze rozgrywane na mapach wybranych przez clanleaderow. Ka¿dy Clanleader podaje sêdziemu dwie mapy, które zostan± rozegrane.
2.5 Dru¿yny, które w koñcowej klasyfikacji zajmuj± pierwsze 2 miejsca (w swoich grupach) przechodz± do 2 etapu : playoffów
2.6 Playoffy rozgrywane bêd± na zasadzie drzewka wb/lb. Zasady konstruowania drabinki to ³±czenie w pary w sposób:
1a vs 2b
1b vs 2a
2.7 W przypadku wyniku remisowego 2:2 (fina³y gramy systemem bo5), o tym, który z klanów zostaje w WB, a który spadnie do LB decyduje 5 mapa, wybierana przez klan, który wygra³ wiêksz± ilo¶ci± fragów
3. Klany:
3.1 Ka¿dy cl jest zobowi±zany do zapisania minimum 5 graczy i maximum 13 (max 4 graczy spoza naszego Kraju, z czego 2 mo¿e wyst±piæ w jednym meczu).
3.2 Ka¿da dru¿yna zobligowana jest do podania aktualnych danych, które umo¿liwi± kontakt; gg ClanLeadera, kana³ ircowy, o ile takowy posiada itp.
3.3 Ka¿dy gracz graj±cy w meczu ligowym jest zobowi±zany do korzystania z takiej ksywy jaka jest zapisana na ligowej stronie.
3.4 Ka¿dy z graczy jest zobowi±zany do u¿ywania powszechnie akceptowanej wersji r1q2, aproq2.
3.5 Ka¿da próba oszustwa bêdzie surowo karana.
3.6 Transfery nie bêd± mo¿liwe w tej edycji turnieju; od momentu rozpoczêcia rozgrywek nie mo¿na dokonywaæ ¿adnych korekt w sk³adach.
3.7 Clan leader mo¿e do koñca trwania rozgrywek grupowych dopisaæ do sk³adu jednego gracza. Warunkiem dopisania jest brak mo¿liwo¶ci skompletowania czterech aktywnych graczy na mecze grupowe.
3.8 Ka¿dy przypadek bêdzie rozpatrywany indywidualnie. Momentem dodania nowego gracza jest wpisanie go na wniosek organizatorów.
4. Mecze:
4.1 W przeci±gu ka¿dego tygodnia ka¿da dru¿yna rozgrywa 1 mecz
4.2 Klany maja czas na ustalenie terminów do niedzieli poprzedzaj±cej nadchodz±cy tydzieñ (czyli 2 kolejki), w razie braku ustalenia terminów organizator ustala termin mu odpowiadaj±cy.
4.3. Ka¿dy mecz rozgrywany bêdzie w systemie bo3 (fina³y playoffów bo5) na mapach spo¶ród Q2dm1, Q2dm2, Q2dm3, Q2dm5, Q2dm6, Q2dm7, Q2dm8, q2next1, q2next2
4.4 Konfiguracja serwera powinna wygl±daæ nastêpuj±co:
a) set powerups 0 b) set time limit 15 c) team damage ON d) overtime 5 min.
4.5 Ka¿dy team jest zobligowany do wystawienia sk³adu 4 osobowego.
4.6 Je¶li jeden z klanów nie bêdzie dysponowa³ kompletem graczy na czas meczu (ka¿dy klan jest zobligowany do obecno¶ci co najmniej 20 minut przed rozpoczêciem meczu), po tym czasie zostanie automatycznie wykorzystany wildcard, a je¶li owy klanu ju¿ go wykorzysta³ w/o na korzy¶æ teamu przeciwnego. W przypadku up³yniêcia regulaminowego czasu, a oba klany nie s± "kompletne" sêdzia ustala termin meczu jemu pasuj±cy bez mo¿liwo¶ci negocjacji (w ramach rozs±dku).
4.7 W przypadku, gdy w trakcie meczu jeden z klanów nie bêdzie dysponowa³ kompletem graczy sêdzia natychmiast zatrzymuje grê
- w przypadku, gdy brak zawodnika spowodowany jest problemami z ³±czem internetowym klan otrzymuje 2 minuty aby skompletowaæ dru¿ynê. Je¿eli w ci±gu 2 minutowego timeoutu nikt z owego klanu nie po³±czy siê z serwerem mecz mo¿e byæ kontynuowany tylko pod warunkiem, je¶li klan przeciwny wyrazi zgodê na grê 3/3 (nie wolno graæ 3/4 poniewa¿ nie ma to sensu w insta).
- w przypadku, gdy brak zawodnika spowodowany jest umy¶lnym disconnectem (zamierzone dzia³anie) klan otrzymuje 2 minuty aby znale¼æ zastêpcê. Je¿eli w ci±gu 2 minut nikt z danej dru¿yny nie po³±czy siê; zostaje podyktowany odpowiednio wc (o ile klan takowy posiada), b±d¼ w/o.
4.8 Mo¿na wzi±æ jeden wildcard.
4.9 Je¶li w czasie walki jeden z teamów bêdzie mia³ mniej ni¿ 3 zawodników i w ci±gu 120 sekundowego timeoutu nikt siê nie po³±czy, zostanie podyktowany walkower na korzy¶æ przeciwnej dru¿yny.
4.10. Klanom przys³uguje jeden 90 sekundowy timeout na mapê (w przypadku overflooda zapauzowanie gry nie wp³ywa na wykorzystanie timeouta, najd³u¿sza przerwa w grze mo¿e wynie¶æ 120 sec, po up³ywie tego czasu gry sêdzia ma prawu wznowiæ grê)
4.11 W razie gdy jeden gracz ma zdecydowany zwiêkszony ping od pocz±tku meczu, a klan mimo to decyduje siê wystawiæ go do gry, admin nie ma obowi±zku zatrzymywania gry - jednak mo¿e reagowaæ na to czy dany gracz mo¿e kontynuowaæ grê czy nie (np wisi na wtyce)
4.12. W czasie meczu na obsie nie mo¿e byæ nikogo poza bezstronnymi sêdziami (dany adminy nie mo¿e sêdziowaæ meczu swojego klany, chyba ze dru¿yna przeciwna wyrazi na to zgodê) .
4.13 Ka¿dy zawodnik zobligowany jest do nagrywania dema z ka¿dej mapy. O tym obowi±zku admin bêdzie przypominaæ podczas countdownu. Po zakoñczeniu spotkania sêdzia poprosi kilka wybranych osób o przes³anie dem. W przypadku, gdy zawodnik nie prze¶le dema w ci±gu 48 godzin od momentu zakoñczenia spotkania zostaje automatycznie podyktowany walkower.
4.14 Ka¿de spotkanie rozgrywane jest na polskich serwerach, które przystosowane s± do rozgrywek z zabezpieczeniami at, wytyczonych przez adminów.
5. Punktacja
5.1 Za wygran± mapê klan otrzymuje 1 punkt.
5.2 Za przegrana mapê klan otrzymuje 0 punktów.
5.3 Za walkower w rundzie (na jednej mapie) klan otrzymuje -1 punkt.
5.4 W przypadku równej liczby punktów zdobytych przez klany, o miejscu w tabeli decyduje wynik bezpo¶redniego spotkania, a nastêpnie ilo¶æ fragów netto, je¶li i to nie przyniesie rozstrzygniêcia po obu rundach , klany zagraj± 9 mapê (decyduj±c±), której do tej nie gra³y. Przy wyniku 2:0 dry¿yna wygrana otrzymuje 3 punkty.
6. Prawa i Obowi±zki
6.1 Ka¿dy klan ma mo¿liwo¶æ podania maxymalnie 13 graczy, minimalna ilo¶æ graczy to 5.
6.2 Po wyznaczonym okresie zapisów do ligi sk³ady nie mog± byæ aktualizowane.
6.3 Za ka¿d± próbê oszustwa bêd± przyznawane kary
6.4 Dysponujemy baza ip graczy z plq2 dziêki czemu gracze podaj±cy siê za kogo¶ innego bêd± wychwytywani.
6.5 Zmianê ip/providera itp. nale¿y zg³osiæ organizatorom co najmniej 2 dni przed meczem ligowym (zg³oszenie klanu na stronie wymusi podanie ip gracza oraz w razie zmiennego ip - neo - miasta z jakiego gra), wys³anie innego ip ni¿ jest podane na stronie ligi w dniu meczu nie bêdzie brane pod uwagê.
6.6 Mo¿na u¿ywaæ fullbrightow
6.7 Nie mo¿na u¿ywaæ AIM botow, wallhackow, ani innych tego typu "wspomagaczy"
6.8 Zakaz u¿ywania edytowanych modeli (broni, postaci, itemów tzw. Spiked rockets) pod gro¼b± walkowera i usuniêcia z ligi ewentualnie zbanowania dresu ip.
6,9 ClanLeader odpowiedzialny jest za wszystko (zachowanie, terminy etc) i w przypadku ew. nagród on rozdziela je miedzy klanowiczów...
6.10. Ka¿dy klan jest zobligowany do wydelegowania przedstawiciela (CL b±d¼ wa, dla pewno¶æ wskazane aby byli wszyscy gracze przewidziani na grê w danym meczu) do reprezentowania klanu na specjalnym kanale przedmeczowym, który zak³ada admin meczu na 30 minut przed godzin± rozpoczêcia rozgrywki, który w 100% odpowiada za decyzje podejmowane w zwi±zku ze zbli¿aj±cym siê meczem (serwer, sk³ad, wc etc).
6.11. Przedstawiciel ka¿dego z klanów (cl, wa etc) zobligowany jest do wybrania (z listy serwerów ligowych opublikowanych na stronie ligi) minimum dwóch adresów IP, na których chcia³by aby jego klan rozgrywa³ dany mecz ligowy (maja to byæ dwa ró¿ne serwery, ró¿nice portów s± traktowane jako jeden adres serwera). W przypadku podania tylko jednego adresu ip, jest to jednoznaczne z tym, ¿e dany klan zawierza wybór serwera adminowi danego meczu (chyba ¿e, klan przeciwny zgodzi siê na podane IP). Je¿eli dany klan ma w swoim sk³adzie gracza z zagranicy i ma zamiar on graæ w danym meczu, jego ping i warunki gry nie wp³ywaj± na wybór serwera, admin porównuje pingi i warunki do gry tylko graczy z polski (gracze z zagranicy s± zobowi±zani do dostosowania siê do wybranego serwera).
6.12 Ka¿dy gracz ma nakaz nagrywania w³asnego dema i na ¿±danie sêdziego ma obowi±zek przekazaæ mu je w niezmienionej formie, ka¿da modyfikacja jest jednoznaczna z prób± oszustwa.
7. Kary
7.1 Nie powiadomienie organizatorów ligi o zmianie ip i gra z innego ip - odsuniêcie danego zawodnika kolejnego meczu, anulowanie wyniku mapy, na których gra³ ów gracz
7.2 Gra z innego ip pokrywaj±cego siê z ip innej wcze¶niej zg³oszonej osoby do ligi bez wcze¶niejszego uzasadnienia - usuniêcie z ligi gracza.
7.3 Gra w klanie, którego, nie jest siê cz³onkiem - usuniêcie z ligi i gracza i klanu
7.4 Zatrzymanie gry przy pomocy komendy hold - pierwszy raz ¿ó³ta kartka, za drugim kick z serwera.
7.5 Gra na wszelkiego rodzaju wspomagaczach (AIM bot, wallhack) usuniêcie z ligi gracza i klanu w jakim gra³.
7.6 Gra na nicku ró¿nym od tego podanego na stronie ligi - kara meczu dla gracza, w przypadku podobnej sytuacji kolejny raz kara dwóch meczy itd.
7.7 Brak dema z meczu (jednoznaczne z prób± zatuszowania czego¶) - w/o na korzy¶æ dru¿yny przeciwnej na danej mapie, kara meczu dla gracza, w przypadku drugiej "wpadki" automatyczne usuniêcie z ligi.
7.8 W przypadku stwierdzenia edycji dema przes³anego organizatorom PLQ2I kara jak w pkt 7.7
7.9 W przypadku gry trzech obcokrajowców w meczu walkower na korzy¶æ dru¿yny przeciwnej oraz konsekwencje wobec graczy.
| |
| | |
| |
|
|