| Menu | |
| | |
|
» » » »
»
»
»
» » »
»
»
»
»
| |
| | |
|
|
|
| Informacje | |
| | |
| Puchar Quake 2 #2 IRC: #q2.pifpaf.pl Zapisy: włączone Transfery: nie Limit graczy: 13 Limit zapisy: 8 (drużyny) Klany gracza: wyłączone
| |
| | |
|
| |
| | |
|
§ 1. Wstêp
1.1. Turniej nosi nazwê: Puchar Quake 2 @ PIFPAF.pl.
1.2. Do pucharu klany bêd± zapraszane przez organizatorów.
1.4. Z³amanie jakiegokolwiek punktu niniejszego regulaminu jest surowo karane.
§ 2. Gracz
2.1. Gracz nale¿eæ mo¿e jednocze¶nie tylko do jednego klanu bior±cego udzia³ w rozgrywkach.
2.2. Gracz nie mo¿e zmieniæ swojego nicka (pseudonimu) przez ca³y okres trwania rozgrywek pucharu. Podczas meczu musi mieæ taki sam pseudonim pod jakim zosta³ zapisany.
2.3. Dozwolone klienty Quake 2: R1Q2, AprQ2 lub EGL wraz z wtyczk± anticheat.dll. Mecze mo¿na rozgrywaæ na polskich serwerach z antycheatem, lista serwerów umieszczona bêdzie na stronie pucharu.
2.4. Gracze z klanów, które wypisa³y siê z ligi, mog± zagraæ w innym klanie.
§ 3. Klan
3.1. Aby wzi±æ udzia³ w rozgrywkach klan musi liczyæ przynajmniej piêciu cz³onków (w tym przynajmniej jeden lider). Maksymalna liczba graczy wraz z liderem/ami wynosi 13 (w klanie mo¿e byæ maksymalnie 2 graczy z zagranicy, ale w mapie mo¿e graæ tylko jeden). Dodatkowo do klanu mo¿e do³±czyæ jeden gracz w trakcie trwania pucharu.
3.2. Ka¿dy zobowi±zany jest do podania jakiego¶ kontaktu (kana³u IRC, numeru Gadu-Gadu, adresu e-mail itp.).
3.3. Nazwa klanu nie mo¿e naruszaæ dobrego imienia innych graczy/klanów, ani naruszaæ zasad kultury osobistej.
3.4. Klan nie mo¿e zmieniæ swojej nazwy w trakcie trwania pucharu.
§ 4. Regulamin
4.1. Wszelkie aspekty prawne pucharu zosta³y opisane w niniejszym dokumencie.
4.2. Organizator posiada pe³ne prawo do zmiany tre¶ci oraz wprowadzania poprawek do niniejszego regulaminu.
4.3. Ewentualne informacje o zmianach i/lub wprowadzeniach poprawek do regulaminów bêd± publikowane na g³ównej stronie turnieju.
4.4. Klan/gracz zobowi±zany jest do przestrzegania zasad fair-play oraz zasad kultury osobistej.
§ 5. Uczestnictwo
5.1. W turnieju mo¿e uczestniczyæ ka¿dy klan zaproszony do rozgrywek.
5.2. Warunkiem uczestnictwa w pucharze jest akceptacja niniejszego regulaminu oraz zobowi±zanie siê do jego przestrzegania.
5.3. Lider klanu zobowi±zany jest do podania ip wszystkich graczy w polu ID na stronie pucharu. W przypadku zmiennego adresu ip prosimy o podanie nazwy ³±cza oraz miasta/centrali.
§ 6. Mecz
6.1. Ka¿da kolejka pucharu trwa tydzieñ, czyli zaczyna siê w ¶rodê o godzinie 0:01, a koñczy we wtorek o godzinie 23.59.
6.2. W momencie, gdy nie zostanie ustalony termin, sêdzia ustala mecz na dzieñ i godzinê wybran± przez siebie.
6.3. Klan ma maksimum 10 minut na zebranie sk³adu. Podczas COUNTDOWN na serwerze musi byæ 4 graczy, mo¿na koñczyæ mecz 3 vs 4 (w przypadku niewyja¶nionego opuszczenia serwera przez gracza lub overflowa, disconnecta).
6.4. Gdy klan w przeci±gu 10 minut nie zdo³a zebraæ 4 graczy, mo¿e wykorzystaæ wildcard (lecz nie mo¿na z niego skorzystaæ w pierwszej kolejce), ale je¶li by³ on ju¿ wykorzystany, wówczas zostaje przyznany walkower na korzy¶æ zespo³u przeciwnego.
6.5. Je¶li w czasie meczu jeden z klanów bêdzie mia³ mniej ni¿ 3 zawodników i w ci±gu 120 sekundowego timeoutu nikt siê nie po³±czy, zostanie przyznany walkower na korzy¶æ przeciwnego klanu.
6.6. Klanom przys³uguje jeden 90 sekundowy timeout na mapê (w przypadku overflowa, zapauzowanie gry nie wp³ywa na wykorzystanie timeouta). Najd³u¿sza przerwa w grze mo¿e wynie¶æ 120 sekund, po up³ywie tego czasu gry sêdzia ma prawo wznowiæ grê.
6.7. Gospodarz meczu (pierwszy klan w parze na dan± kolejkê np. AAA vs BBB, czyli klan AAA) rozgrywa mecz skinem female/athena, natomiast drugi klan (np. BBB) w danej parze skinem male/grunt.
6.8. W czasie meczu na obsie nie mo¿e byæ nikogo poza bezstronnym sêdzi± (dany admin nie mo¿e sêdziowaæ meczu swojego klanu, chyba ¿e dru¿yna przeciwna wyrazi na to zgodê).
6.9. Nie stawienie siê klanu w wyznaczonym terminie spotkania w pe³nym sk³adzie automatycznie powoduje przegran± walkowerem. Podczas rozgrywek grupowych dozwolony jest jeden wildcard, w momencie gdy klan nie posiada 4 graczy, aby rozegraæ mecz lub te¿ z innych powodów chce go wykorzystaæ.
6.10. Tu¿ przed rozpoczêciem meczu sêdzia sprawdza adresy IP wszystkich Graczy rozgrywaj±cych dany mecz, a w przypadku stwierdzenia b³êdnego adresu ip u jakiegokolwiek Gracza informuje o tym wszystkich Graczy na serwerze i wyrzuca owego Gracza (zostaje przydzielona kara dla Gracza lub Klanu).
6.11. Lista map: q2dm1, q2dm2, q2dm3.
6.12. Termin danego spotkania ma byæ podany komu¶ z ekipy poprzez IRC lub E-mail 3. dni przed zakoñczeniem danej kolejki (czyli do niedzieli godz. 23.59). W przeciwnym wypadku admini wpisz± dany mecz na wtorek godzinê 22.00.
6.13. Kolejno¶æ map wybierana bêdzie przez liderów klanów. Swój wybór podajemy jawnie, po to, aby mapy siê nie powtórzy³y, a kolejno¶æ ustalana jest przed spotkaniem. Pierwsz± mapê wybiera go¶æ (czyli np. w przypadku meczu AAA vs BBB jest to klan BBB), a drug± gospodarz (AAA).
§ 7. Punktacja
7.1. Za zwyciêstwo 3:0 klan otrzymuje 3. punkty.
7.2. Przy wyniku 2:1 przydzielone s± dwa punkty dla zwyciêskiego klanu, a jeden dla przegranego.
7.3. Za przegran± 0:3 dany klan nie otrzymuje punktów.
7.5. Za walkower na ka¿dej z map klanowi zostaje odjêty punkt.
§ 8. System rozgrywek
8.1. Rozgrywki rozgrywane bêd± tylko w fazie grupowej.
8.2. W fazie grupowej zostanie utworzona jedna grupa.
§ 9. Oszustwa
9.1. Stanowczo zabrania siê wykorzystywania komend, skryptów, programów powszechnie uznanych za tzw. cheaty. Gra na jakimkolwiek wspomagaczu (wallhack, aimbot itp.) równoznaczna jest z usuniêciem gracza lub klanu z pucharu. Zabrania siê tworzenia fa³szywych klanów (tzw. fake klanów) w celu uzyskania dodatkowych punktów wynikaj±cych z fa³szywych meczów rozgrywanych miêdzy tym, a pozosta³ymi klanami bior±cymi udzia³ w pucharze.
9.3. Zabrania siê wymiany graczy miêdzy klanami, zarówno jawnej jak i ukrytej.
9.4. Zabrania siê obra¿ania pozosta³ych uczestników rozgrywek jak i ekipy w jakiejkolwiek formie.
9.5. Ekipa zastrzega sobie prawo do rozpatrzenia ka¿dego z przypadków z³amania powy¿szych ustanowieñ i wydania werdyktu w danej sprawie.
9.6. Ka¿dy gracz, bior±cy udzia³ w meczu musi nagraæ demo. Demka z ka¿dego meczu nale¿y nades³aæ pod adres e-mail: pucharq2@gmail.com. Czas na wys³anie - 2 dni od rozegranego meczu.
9.7. Nie posiadanie dema z danego meczu lub posiadanie jego czê¶ci równa siê z prób± zatuszowania czego¶, za co ban na nastêpn± kolejkê. W przypadku nie pojawienia siê ca³ego demka 2 lub wiêcej razy usuniêcie gracza lub klanu z pucharu.
§ 10. Za¿alenia i konflikty
10.1. Je¿eli w trakcie meczu ra¿±co zosta³ naruszony regulamin, b±d¼ te¿ istnieje uzasadnione podejrzenie o oszustwo, klan ma obowi±zek zg³osiæ fakt (konflikt) w formie oficjalnego dokumentu przes³anego na maila (pucharq2@gmail.com).
10.2. Za¿alenie/zg³oszenie nale¿y nades³aæ w ci±gu 48 godzin od momentu zaistnienia faktu bêd±cego przedmiotem za¿alenia/konfliktu.
10.3. Za¿alenie/zg³oszenie powinno zawieraæ nastêpuj±ce dane:
- datê spotkania,
- klany bior±ce udzia³ w meczu,
- dane kontaktowe liderów obu dru¿yn,
- szczegó³owy opis przedmiotu konfliktu,
- szczegó³owy opis meczu,
- uzasadnienie poparte materia³em dowodowym (zrzuty ekrany/nagrania/logi serwera/zapisy rozmów),
- ewentualn± pro¶bê o materia³y dowodowe, jakie dostarczyæ ma dru¿yna przeciwna (oskar¿ona),
- opis dotychczasowych prób porozumienia miêdzy stronami, je¶li takowe by³y,
- proponowane rozwi±zanie konfliktu.
10.4. Organizator ma 2 dni na zaakceptowanie za¿alenia/zg³oszenia lub jego odrzucenie i 5 dni na jego rozstrzygniêcie. W trakcie trwania procedury klany powinny byæ oddane do pe³nej dyspozycji organizatora w³±czaj±c w to udostêpnienie wszelkich materia³ów, o jakie organizator prosi. Niedostateczna wspó³praca klanów z organizatorem mo¿e skutkowaæ sankcjami i karami zgodnie z niniejszym regulaminem.
10.5. Dopuszczalne s± nastêpuj±ce rozstrzygniêcia za¿aleñ/konfliktów:
- za¿alenie/konflikt bezpodstawny; odrzucenie zg³oszenia,
- za¿alenie/konflikt b³êdnie sformu³owany, nie zawieraj±cy wymaganych informacji; odrzucenie zg³oszenia,
- za¿alenie/konflikt uznany; przychylenie siê do propozycji zg³aszaj±cego,
- za¿alenie/konflikt uznany; rozstrzygniêcie na korzy¶æ zg³aszaj±cego,
- za¿alenie/konflikt czê¶ciowo uznany; anulowanie meczu i nakaz jego ponownego rozegrania.
10.6. Gracz, który dosta³ bana za nie wys³anie demka lub z innej przyczyny nie dostarczenia go do ekipy ma prawo napisania odwo³ania by go anulowaæ wraz z wyja¶nieniem.
10.7. Ekipa zastrzega sobie prawo do rozpatrzenia ka¿dego za¿alenia/konfliktu i wydania werdyktu rozstrzygaj±cego.
10.8. Werdykt jest prawomocnym zakoñczeniem procedury zg³aszania za¿alenia, nie mo¿na siê od niego odwo³aæ.
§ 11. Kary
11.1. Ekipa pucharu ma pe³ne prawo stosowaæ kary wobec klanów ³ami±cych postanowienia niniejszego regulaminu.
11.2. Przewidywane s± nastêpuj±ce kary:
- ostrze¿enie organizatora skierowane do klanu,
- publiczna nagana dla klanu opublikowana na oficjalnej stronie turnieju,
- utrata meczu, w którym siê zawini³o (przegrana walkowerem),
- usuniêcie gracza z klanu,
- wykluczenie klanu z pucharu.
11.3. W przypadku ra¿±cych przewinieñ i uzasadnionych podejrzeñ, konsekwencje ³amania postanowieñ niniejszego regulaminu ponie¶æ mo¿e ca³y klan.
§ 12. Konfiguracja serwera:
- Timelimit = 20
- Powerups 1
- BFG 1
- Team damage ON
- TP 2 (teamhurt ON)
- dmflags 1072
- Overtime 5 min.
Przystêpuj±c do pucharu, uczestnik akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu. | |
| | |
| |
|
|