Pierwszy mecz PLQ2, który mia?em okazj? s?dziowa? od ponad roku by? dla mnie swoistym powrotem do tego, czego pozbawi?a mnie nowa szko?a. No có?, do rzeczy. xF zmierzy?o si? z u^ na trzech mapach: q2dm2, q2dm7 i q2dm3. Pierwsz? map? s?dziowa? Pio, dopiero druga i trzecia przypad?a mi (i tak jest to kwestia przypadku, ?e akurat wszed?em na serwer), ale nie b?d? was zanudza? takimi historiami. Po q2dm2 organizator ligi musia? "w??czy? tryb ?ycia realnego". Poprosi? mnie, abym pos?dziowa? za niego dwie ostatnie mapy. Po paru minutach namowy, uleg?em.
Pierwszej mapy nie opisz?, gdy? mnie nie by?o.
Opis Pio z q2dm2:
"
"
Drug? map? by?a q2dm7. Sk?ad obu dru?yn przedstawia? si? nast?puj?co:
xF: QRUGI, soldek, Heat, !n53kT
u^: SRQ, orion, Park^, hara
3... 2... 1... Poszli. Od razu orion wpada na RA, Heat zajmuje RL, na którym po chwili pojawia si? orion. Gdy pojawia si? jego kolega z klanu, Heat schodzi do armora, gdzie po chwili odwiedza go Park. Gra wygl?da na do?? chaotyczn? - co? si? dzieje, ale nic konkretnego. Mo?na dostrzec przewag? u^, która tak?e przedstawia si? we fragach: 10:5. Hara idzie do RA, soldek zajmuje swoj? pozycj? na SSG/HB. Gracze xF teraz gromadz? si? na RL, sk?d wyruszaj? grup?, aby odbi? RA. Hara dzielnie broni pozycji maj?c 1 HP, lecz w ko?cu ulega. Po chwili z odsiecz? (troch? spó?nion?) pojawiaj? si? inni gracze u^. Jako ekipa sprz?taj?ca, doka?czaj? dzie?o hary, czyszcz?c teren z wrogów. W mi?dzyczasie Qrugi i insekt fraguj? przeciwników po respach na RL. xF odrabia straty i ju? po paru minutach wynik zbli?a si? do remisu. Insekt opanowuje na dobre RL, natomiast Qrugi schodzi na RA. xForce wysuwa si? na prowadzenie. Po 5 minutach meczu Underground Clan przegrywa oko?o 10 fragami. HOLD, chwila przerwy, chwila wytchnienia i lecimy dalej. Na RL pojawia si? orion, RA Heat'a. Gra raczej chaotyczna, gracze zmieniaj? swoje pozycje do?? swobodnie, mo?na jedynie zaobserwowa?, ?e soldek ci?gle walczy o SSG/HB. Red Armora zdobywa xF (konkretnie Qrugi i Heat), a RL nale?y do oriona. Gra na RA troch? si? uspokaja, ch?opaki fraguj? tam przeciwników, chocia? czasami któremu? z graczy u^ udaje si? urwa? jakiego? armora. Na du?o im si? to nie zdaje, gdy? po chwili spotykaj? si? z SSG Qrugiego, który wie jak si? t? broni? pos?ugiwa?. W mi?dzyczasie insekt odbija RL z r?k oriona. xF jest w posiadaniu praktycznie wszystkich strategicznych pozycji na mapie. Gdy ginie Qrugi, Heat bierze jego bro?, gracz wraca, odbiera swoj? spluw? i wszystko toczy si? dalej. Podobnie sprawa wygl?da, gdy ginie Heat. RA ci?gle w posiadaniu xForce i nie wygl?da na to, by szybko sytuacja uleg?a zmianie. Na RL jednak wraca orion. Park i srq staraj? si? odbi? Red Armora, lecz ich trud idzie na marne. Na pó?metku xF prowadzi 78:52. Wida? tylko lataj?ce blastry, wypuszczane przez graczy "podziemnego" klanu. Czasem im nawet si? udaje, gdy jaki? zagubiony strza? trafia w bliskiego ?mierci przeciwnika (nawet nie tylko przeciwnika). Blastry s? poprzeplatane strza?ami z innych broni, wygl?da to mniej wi?cej tak:
u69^.SRQ was blasted by [xF]soldek
u07^.Park^ was melted by [xF]Heat's hyperblaster
u10^.hara was blasted by U69^.SRQ - TEAMMATE KILL!
U69^.SRQ was blown away by [xF]QRUGI's super shotgun
[xF]soldek was blasted by U69^.SRQ
u07^.Park^ was blown away by [xF]Heat's super shotgun
U69^.SRQ was blasted by [xF]QRUGI
Ginie Qrugi, lecz po chwili wraca na swoj? pozycj?. Soldek twardo os?ania SSG/HB. Mia?d?y tam z shotguna wszystko, co si? rusza. Gracze u^, mimo ?e biegaj? na ogó? bez broni, to nie wahaj? si? i?? na RA i próbowa? swoich si?. Ko?czy si? to na ogó? marnie, bo spotykaj? si? z RL lub SSG Qrugiego, oraz HB Heat'a. Insekt wraca na RL. Hare próbuje si? odnale?? na mapie, lecz nie bardzo mu to wychodzi. Ci?gle kto? mu zabiera bro? sprzed nosa, lub dos?ownie napotyka na zb??dzon? rakiet?. 5 min przed ko?cem mamy 118:75 dla xF. Heat z Qrugim ci?gle m??nie walcz? na RA, soldek chroni SSG/HB, insekt natomiast zadomowi? si? na dobre na RL. Ich rola ogranicza si? teraz do strzelania po respach i od czasu do czasu zabiciu przeciwnika, który akurat jest gdzie? w pobli?u. Hara próbuje si? za wszelk? cen? schowa?. Jego wybór pada na skrytk? w kwasie, gdzie ci?gle skacze. Ju? prawie... prawie, a? tu nagle dostaje rakiet? w plecy. Wreszcie udaje mu si? tam wej??, z czego si? bardzo cieszy:
u10^.hara: ]:->
Niestety, do ko?ca meczu zosta?o 5 sekund, wi?c na d?ugo mu ta skrytka nie okaza?a si? potrzebna.
Gracze xF grali znacznie lepiej. Wida? by?o u nich ?adny teamplay (g?ównie w wykonaniu Qrugiego i Heat'a na RA) i niez?y rape z SSG w wykonaniu tego pierwszego, ale tak?e soldka. Insekt gra? RL, lecz cz?sto spotyka? si? tam g?ównie z orionem. SRQ i Park starali si? za wszelk? cen? odbi? RA, lecz nie dawali sobie rady. Na pewno nie by? to meczy hary - stara? si? on raczej nie wadzi? swoim kolegom wykonuj?c nieraz samotne rajdy na RA. Na screenie wida? z jakim skutkiem.
Map? wygrywa xForce wynikiem
181:89.
Graczem mapy zostaje
QRUGI za ?wietn? gr? na RA i swoje zabójcze SSG :).
Ostatni? map? jest q2dm3. Nast?puj? zmiany w sk?adzie xForce - za insekta wchodzi Bebz, Heat'a zmienia Pimp.
Sk?ad wygl?da teraz nast?puj?co:
xF: P1mp, QRUGI, BEBZOLEK, soldek
u^: Park^, SRQ, hara, orion
3... 2... 1... Poszli. Bebz od razu sma?y si? w frytkownicy, tym samym osi?gaj?c wynik -1 fraga na swoim koncie. Srq zgarnia pierwszego quada. Park^ ma respa przy RL, wi?c od razu bierze invula. Po trzydziestu sekundach Park ma 3 fragi. u^ prowadzi (6:-1). Qrugi wpada na RG i zabija by?ego pentrunnera, któremu si? w?a?nie sko?czy? powerup (mamy ju? 7:0). Drugiego quada zgarnia jednak Park, lecz od razu trafia na granata wyrzuconego przez Pimpa. Hara siedzi na secie, lecz po chwili rezygnuje i odchodzi. Na RG duet Qrugiego i soldka. Przy SSG xF, trzeciego quada bierze Pimp. W tym momencie hara doznaje przyp?ywu mocy, gdy? swoim wszechmocnym blastrem zabija Bebza, bierze jego raila i zabija quadrunnera. Je?li chodzi o pozycj? RG, to jest tam powy?szy duet xForce, lecz po chwili na krótko odbija t? pozycj? Park. Pimp zgarnia czwartego quada, zabija paru wrogów. W mi?dzyczasie Qrugi i soldek wracaj? na swoje miejsce. Kolejny powerup znowu nale?y do Pimpa, pomimo tego, ?e na SSG jest dwóch graczy u^. Udaje mu si? ich unieszkodliwi?, lecz po ok. 15 sekundach ginie od granatka Parka. Respawnuje si?, troch? fraguje i znowu po Q. Czy?ci okolice RL, gdzie by?o trzech wrogów czekaj?cych na rocket launchera, by potem wskoczy? po penta. W tym momencie przez prawie minut? wszyscy zapominaj? o tym powerupie. Pimp maj?c 1 HP i raila, ucieka na SSG gdzie bierze dwie apteczki i zdobywa dwa kolejne fragi z rg. Wreszcie ginie. Po pewnym czasie Hare spostrzega, ?e nie by?o jeszcze pentruna, wi?c robi rj po tego powerupa. Pojawia si? kolejny quad. Próbuje po niego wskoczy? zarówno Hare, jak i Pimp, którzy robi? rj'y z g?ównej areny. Wyprzedza ich jednak bebz, który zgarnia tego powerupa Sprytnie odrzuca on owego gracza u^ lec?cego w jego stron?. Ucieka on w okolice granatów, gdzie fraguje na dobre, natomiast Hare po sko?czeniu si? penty ginie. Soldek czeka na MH, rzucaj?c na resp granaty i o dziwo tym samym fraguj?c przeciwników. Ósmy quad nale?y do Pimpa, którego os?ania z rg Bebz. orion sobie stoi, lecz gracze u^ chc? pomimo to kontynuowa? gr?. Ju? mamy 102:32 dla xF. Gracze "podziemnego klanu" dos?ownie zeszli do podziemia (granatów), sk?d staraj? si? jako? odbija? pozycje, czy urywa? quady. W?a?nie takiego quada uda?o si? urwa? srq, który jednak po chwili ginie. Gracze u^ nie maj? ju? za du?o do gadania. Rail nale?y do soldka, któremu pomaga Qrugi, natomiast Bebz i Pimp utrzymuj? si? w okolicach SSG. Z graczami underground jak ju? wspomnia?em bywa ró?nie. Dziesi?ty quad znowu Pimpa, lecz akurat przebudzony orion posy?a mu naprzeciw swojego granata. Na pó?metku mamy 111:40 dla xF. Hara czeka na penta, po chwili do??cza do niego srq. Jedenasty quad znowu Pimpa, sprytnie mia?d?y swoim SSG wychylaj?cego si? ze skrytki z pent? srq. Fraguje nieco przy RL, w ko?cu ginie od blastra soldka. Invula bierze Hara. Udaje mu si? odbi? RG, lecz tylko na chwil?. Nied?ugo potem wraca Qrugi, a Pimp zgarnia dwunastego quada. Ginie on jednak od blastra Parka. Po respawnie bierze RL i czy?ci SSG z wrogów. 7 minut przed ko?cem mamy wynik 133:54. Najlepsze staty w xF ma Pimp, natomiast w u^ Park. Wy?ej wymieniony gracz xForce bierze 13 quada, lecz topi si? z nim w lawie. Kolejny powerup znowu nale?y do Pimpa, który oczyszcza pozycje railguna z wrogów, na której ju? po chwili pojawia si? Qrugi wraz z soldkiem. Orion wi?kszo?? czasu stoi na respie i ma statsy 6/42, co czyni go najgorszym graczem tej mapy. Pomimo tego, ?e na SSG g?ównie znajduj? si? gracze u^, Pimp wskakuje po quada od strony lifta i wynosi 15 niebieskiego powerupa. 4 minuty przed ko?cem widzimy wynik 151:88. Srq zabunkrowa? si? w pent-roomie. Bierze on ostatniego invula w tym meczu, za? ju? tradycyjnie Pimp zgarnia 16 quada. Skacz?cego w jego stron? srq z pent? odbija swoim SSG w róg mapy. Teraz widzimy przez oko?o pó? minuty rape w wykonaniu u^:
[xF]P1mp was railed by u07^.Park^
[xF]soldek was railed by U69^.SRQ
[xF]QRUGI was railed by U69^.SRQ
[xF]P1mp was railed by u13^.orion
[xF]P1mp was railed by U69^.SRQ
Nie trwa to d?ugo, bo t? pass? szybko przerywaj? gracze xF. 17 quada zbiera znowu Pimp i szaleje z SSG bez opami?tania oczyszczaj?c pozycj? Qrugiego i soldka. Biegn?c do SSG dos?ownie potyka si? o lec?c? rakiet? i wpada do lawy :). Na pewno nie zgadniecie kto wzi?? nast?pnego quada. Uda?o si? to Pimpowi :o. Jednak?e rakieta Hare niczym magnes na Pimpy trafia w cel. Ostatniego - dziewi?tnastego niebieskiego powerupa zgarnia znowu quadrunner xForce. Zabija go jednak cudownie przebudzony orion z RL. Je?li chodzi o ca?y mecz, to rail/MH by?o g?ównie w posiadaniu duetu soldka i qrugiego, chocia? czasem Park pokazywa? na co go sta? staraj?c si? odbi? swoj? pozycj?. Pomimo nie zawsze czystego SSG i tak znaczn? wi?kszo?? quadów wyj?? Pimp.
Jeszcze statsy dwóch najlepszych graczy obu dru?yn:
Pimpa:
Parka:
xF znowu pokaza?o nam ?adny teamplay, a konkretnie dobrze wspó?pracuj?ce ze sob? duety - Qrugi & soldek oraz Bebz & Pimp. Je?li chodzi o u^, którzy praktycznie grali we trójk? wi?kszo?? meczu, nic dziwnego, ?e nie mogli do ko?ca pokaza? na co ich sta?. Zmierzyli si? z dobrym przeciwnikiem, który rzadko kiedy pope?nia? b??dy. Zapewne zabrak?o u^ doddy'ego, który w tym meczu na pewno by im si? przyda?. W zasadzie ca?y underground clan ku zwyci?stwu na tej mapie ci?gn?? Park, który mia? najlepsze statsy w swoim teamie. Niestety to nie wystarczy?o, by wygra? z tak zgranym i silnym zespo?em, jakim niew?tpliwie jest xForce.
Wynik:
194:91 dla xF.
Gracz mapy:
Pimp za wyj?cie prawie 80% quadów, najlepszy effective, jak i najlepsz? gr? na tej mapie.
Gracz meczu:
Pimp. Pomimo tego, ?e gra? na pierwszej i ostatniej mapie, wydaje mi si?, ?e pokaza? najlepszy show spo?ród wszystkich graczy. Mia? tak?e najlepsze statsy i effective.
* Dawno ju? nie pisa?em raportów, wi?c mo?liwe ?e wyszed?em z wprawy, wszelkie opinie w komentarzach bardzo mile widziane :).